31 mars 2011

Snodde en snodd lista =)

GRAVIDTET/FÖRLOSSNING/BABY

Vad heter ditt barn?
Nova Champagne

När var du beräknad att föda?
7/1 2011.

Föddes barnet på utsatt datum, om inte när?
Icke, hon ville bli ett december barn precis som mamma och pappa. Så 10/12 2010.

Hur stor var barnet vid födseln?
2665 gram och 47 cm lång.

Hur lång tid tog förlossningen?
Ca 5 timmar från jag tog första fjärdedels tabletten för att bli igångsatt

Tog du någon smärtlindring?
Akupunktur (men alldeles för sent) och lustgas (älskade bästa vän var det).

Är du tillsammans med barnets pappa?
Absolut, lycklig som få!

Tog ni reda på könet?
Nej, vi ville vara lite gammalmodiga.

Hade ni bestämt vad barnet skulle heta?
Japp både om det blev pojke eller flicka (vi var förbereda).

Hade du en svår graviditet:
Både ja och nej. Hade foglossning, sen kom svåra ryggbesvär och illamående. Sen behöver man inte nämna dålig hy och alla andra skönhets brister. Tyckte att graviditeten var jobbig men hade förväntat mig värre.

Kan du tänka dig att skaffa fler barn?
Tror det. I så fall inom ca 2 år.

Har du fått några bristningar?
Ja, mest på magen efter födsel och lite på brösten. Grr!

Var du nervös inför förlossningen?
Ja absolut, speciellt eftersom de hade varnat för att det skulle ta 2 dygn! Sen var jag ju nervös över vad som vänta när grynet väl var ute.

Hade du några cravings?
Bara i början då var jag väldigt sugen på allt surt. Åt allt surt godis jag kunde komma över samt citroner och hällde i mig litervis med apelsinjuice.

Hur reagerade du/ni när du plussade?
Inte så bra men efter många om och men så var vi glada och nu skulle vi inte kunna tänka oss ett liv utan henne. Hon var inte planerad alls, åt p-piller och trodde absolut inte att det skulle bli nåt barn.

Hur långt gången var du när du förstod att du var gravid?
Misstänkte det ett tag innan jag tog tag i saken och gjorde graviditet test, då var jag i 5+ enligt clearblue.

Hur mycket gick du upp i vikt?
19 kg.

Hur länge ammade du?
Inget ammande alls (pga sjukhus vistelsen), pumpade ett par månader men sen blev det ersättning.

Vem är barnet mest lik?
Oj, enligt mig ser jag inte direkt någon av oss i henne. Sen om man lyssnar på andra är det olika. Vissa tycker mamma andra pappa.

Vad är det bästa med att ha barn?
Känslan av att veta att det är en del av oss och att hon är skapat av den renaste kärleken.

Vad är det sämsta med att ha barn?
Sämsta och sämsta, kallar det mindre bra och i början var det tröttheten. Sen är det oron. Den smyger sig på lite då och då. Har hon åt, fungerar allt som det ska osv.

Är ditt barn döpt?
Inte ännu, men 8:e maj så blir hon.

Hur gammal är barnet nu?
3 månader och 3 veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar