30 mars 2011

Dagis anmäld

Nu är Champagne anmäld till dagis. Planen är att hon ska börja 1 mars-12. Har lämnat önskemål och ska i dagarna ringa till en sekreterare i Malmö kommun för att pusha på att vi skulle behöva ett OB dagis. Jag kommer aldrig få ett vanligt "Svensson" jobb och Mr.B har inte heller ett sådant jobb. Vi är ett par som kommer jobba obekväma tider alla årets dagar. Detta var inget man kunde fylla i på Internet ansökan vad jag kunde se. De blir svårt för oss med ett vanligt dagis för jag vet helt ärligt inte hur vi skulle kunna få ihop det. Men allt går att lösa på något vis. Men den dagen den sorgen.
Snart får underbaraste lilla tjejen börja med smakportioner. Spännande tycker den som går hemma dag in och dag ut. Haha.
Champagnes sömnvanor blir bara bättre och bättre tycker jag. Idag vaknade hon först halv 9 och hon nattades runt 21.30 igår kväll. Vanligtvis brukar jag lägga henne ytligare några timmar på morgonen men idag tänkte jag att hon hade sovit så mycket så det inte behövdes. Dumt av mig, beslutet resulterade i en grinig dotter som till sist kom till ro på sin filt på golvet och sover som en stock. Nu börjar hon visserligen vakna till och det är ju på tiden tycker jag.
Babygymmet har åkt fram men Champagne tyckte inte det var speciellt kul ännu. Blev mest gnäll och sura miner.
Hon har börjat resa sig till ståställning när man håller henne och hon försöker ta några steg och tycker att livet är fantastiskt roligt. Lättroad minst sagt.
Nu ligger hon nyvaken och suger på sin hand och funderar på om hon ska sluta ögonen ett tag till. Sömntutta som sin pappa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar