14 nov. 2010

No internet

Då vi för närvarande lever i ett hem utan internet så har bloggandet blivit lidande. Men nu är vi i min gamla lya så passar på att skriva några rader.
Vi var på MVC i fredags. Allt såg bra ut i vanlig ordning. Hade inte min ordinarie barnmorska då hon var sjuk, tyckte nästan att den jag fick nu var bättre. Grynets hjärta låg på 138 slag denna gången och var livlig så barnmorskan fick kämpa lite för att kunna hitta bra hjärtljud. Min puls låg högt för att vara jag 120/90. Har absolut aldrig haft så högt.
På torsdag är de dags för sista ultraljudet. Ska bli så spännande att se de lilla livet. Ska bli kul och se om man kan se någon skillnad från förra ultraljudet vi gjorde.
Mina krämpor blir bara värre så just nu vill man mest vara sängliggande men de gör ju inte livet roligare.
Idag har Mr.B och jag köpt de första kläderna till grynet. Nu ska man inte tro att vi vet könet på barnet pga färgerna på kläderna. Vi tycker inte att de är något som är väldigt flickigt. Så som de är nu så blir BB klädseln den kortarmade bodyn.
Söta kläder inte sant? Allt för 159kr.

Imorgon blir de första delen i föräldrarkursen. Sen är profylax också inbokat under december månad och vi räknar med BB rundtur i Ystad i slutet på november. De rullar på nu och de känns inte som om de är så många veckor kvar. Även om vi "bara" är i vecka 32.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar