23 okt. 2010

MVC besök

I torsdags var vi på MVC för glykosbelastning och kontroll. Mina värden var fin fina. Järnvärdet låg på 132 och mina socker värden låg på 7,2 och 7,3. Min barnmorska tyckte att jag inte behövde så mycket järntabletter så 1 varannan dag och fortsätta med samma kost som i dags läget. Hon vet nog inte vilken kost jag har, har nog bara turen att ha naturligt högt järnvärde.
Frågade henne angående min extrema ryggvärk, men pga att den sitter så högt upp i ryggen hade hon svårt att tro att den hade med graviditeten att göra. Så nu har jag tid hos sjukgymnast på onsdag för som vanligt vill inte sjukvården vara så hjälpsamma så jag kunde få en läkartid direkt även om de var de barnmorskan tyckte och rekommenderade
Jag är 29 cm över magen så jag växer som jag ska. Den lillas hjärtljud låg på 140 slag/min. Så nu kan de ju vara lika mycket pojke som flicka. Enligt allt skrock så har vi 50/50 på båda sidorna så nyfikenheten växer.
Vägde mig nu när vi var uppe i Småland och herregud vad jag växer. Har redan gått upp 14 kg och jag ska vara gravid i ca 3 månader till. Hur stor kommer jag bli egentligen??
Grynet är inte alltid världens snällaste då den lilla gärna lägger sig till ro så min mage blir stenhård och värker. Sen foglossning och dylikt kan jag ju inte direkt skylla på grynet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar