5 okt. 2010

Foglossning m.m

Har äntligen tagit mig till sjukgymnast och visst hade jag foglossning, men de var visst inte de som var de värsta med min "lilla" kropp. Tydligen har jag triggerpunkter i en muskel vid höften som ger mig upphov till smärta på höftens utsida och hela vägen ner till utsidan av knäet (vilken muskel de än må vara så är den inte längre en muskel jag är kompis med). Blir de inte bättre efter födslen så rekommenderade sjukgymnasten akupunktur. Har lite övningar som ska göras och helst ska Mr.B massera eller bara helt enkelt trycka till muskeln i några minuter. När vi nu ska hitta tid till de. Har prövat ut och införskaffat ett foglossnings bälte. Givetvis fann jag de dyraste bältet mest stödjande. Så där försvann 600 kr för man ska kunna gå lite utan att dö under promenadens gång. Bältet ger stöd men jag vill ju inte påstå att de hjälper allt för långa stunder. Just de sen vissade de sig att mitt höger ben är 0,5cm längra än mitt stakars korta vänster ben. Inte mycket som står rätt till. Men har förstått att lika långa ben är väldigt ovanliga.
Var på bio i söndags och gisses vilket liv de blev i magen. Grynet var i rörelse hela filmen igenom. Första bion jag är på sedan grynets rörelser börjat kännas. Fick ruskig knivskarp värk i magen i förgår. Vet inte alls varför men de är inte annat än att man blir lite orolig. Men de har inte haft några smärtor i magen idag vilket känns som en trygghet och grynet har känts flera gånger under dagen. Min lilla sju sovar. Om de stämmer som man läser att man redan kan börja ana barnets personlighet beroende på hur mycket de rör sig och sparkar nu så är de en lugn och trött bebis (precis som mamma och pappa) som ligger där inne och växer till sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar