17 sep. 2010

Bröstmjölk

Så fort Mr.B är hemma så är de mer liv och rörelse i magen. Lilla grynet känner redan igen sin pappa. Underbart!
Tiden går och snart är de inte långt kvar tills jag är mer hemma än borta, de är då jag ska försöka laga mat och baka och vara en sån där perfekt hemmafru. Kan bli svårt, Lady S med tummen mitt i handen. Men skam den som ger sig.
Har ett tag undrat vad den där omtalade bröstmjölken har tagit vägen. Överallt man läser så ska man kunna klämma fram bröstmjölk i vecka 14-15. Men jag har inte haft något att trycka ut. Nu ska de t.o.m vara så att de kan tänkas läka lite från brösten. Äh (?), först i förgår kunde jag klämma fram någon droppe från brösten och börjar betvivla att de kommer bli så mycket på vänster sida. Säkert inte de mest upphetsande ämne att läsa om men de är en viktig del i min graviditets utveckling. Så bröstmjölk eller inte men de är ett viktigt ämne.
Varit i Wien och befinner mig åter i Malmö. Grynet tycker inte om att flyga. Undra vem grynet då brås på inte mig och inte sin pappa i alla fall. Blev ruskigt illamående under flygresan och ryggen dödade mig. Ett tag var de så jag ville hoppa ur planet, fallskärm eller inte, överleva eller inte jag ville bara ur planet pga smärtan. Nu känns allt bra igen med ryggen, kändes lite igår när jag åkte buss till jobbet bara.
På onsdag är de dags för MVC besök. Spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar