2 aug. 2010

RUL och barnvagnsdjungel

De är alltid så mycket som jag ska skriva men varför blir de blankt när man väl sätter sig vid datorn?
Vecka 18 på onsdag så på fredag är de dags för ett nytt ultraljud. Vi läääängtar! Kan man se den lilla för mycket? Kan man inte införskaffa en egen liten utraljudsmaskin?
Har införskaffat mig lite fler mammakläder nu när de är rea och allt. Har inte så mycket som passar på överkroppen men de får väl inhandlas de med.
Vi har köpt den första saken till vårat lilla gryn, ett skötbord. Då vi kommer bo som vi gör så blev de ett hopfällbart. Babyproffsen hade lite sommar rea och just på de skötbord jag ville ha. Ingen stor marknad de där med hopfällbara skötbord. Givetvis har vi tittat mer på barnvagnar och tyvärr (snyft) blir de ingen iCandy. Den var hopplös att fälla ihop (snyft snyft). Vi har tittat lite på en BRIO Sing men den har ju verkligen inte fått många positiva ord av de som köpt en, så den fick inte heller vara med i leken längre (den hann knappt komma in i leken heller för den delen), så då står vi åter med Teutonia Cosmo som vinnare, måste ju säga att den var otroligt lätt att fälla ihop (klarar jag de på första försöket, då MÅSTE de ju vara enkelt). Men jag är ju lite små förstjust i Crescent vagnarna men jag vill ju ha 2 små hjul fram och de har ingen av crescent vagnarna i de butikerna vi har varit i. Men på deras hemsida hade de en som heter Diva 2.0 som såg söt ut och otroligt snygg som sittvagn så nu måste jag se om jag kan hitta mer info om den och en butik som har den så vi kan känna och klämma på den.
Har köpt den sötaste änglapinglan. Men vart hittar man långa halskedjor?? 90 cm som de har i butiken räcker inte ner på min mage. Jag vill ju inte vänta med att använda den tills jag är stor som ett hus.
Har känt en del puffande inne i magen sena nätter/tidiga morgnar. Tror minsann att vårat lilla gryn redan tagit efter sina föräldrar och är en liten nattuggla. Jag har sjungit Like a prayer för grynet och tänkte att den lilla framöver skulle uppskatta gamla klassiker rock som pop.
Mitt illamående som jag var så glad över att de hade försvunnit har åter dykt upp och denna gången nästan värre. Hann bara av bussen till jobbet i förra veckan innan jag kräktes som en kalv. Har ingen aptit och de där med sug efter speciella saker saknar jag helt nu. Citrus perioden är borta med aptiten. Lystern uteblir nog ett tag till den med men jag ger inte upp hoppet om att stråla i fatt med solen en vacker dag innan slutet på december (snälla lilla gryn stanna i mammas mage till i alla fall 1 januari) och början av januari.
Ser man på man behöver bara sitta ett tag så kommer allt man skulle skriva ner fram till sist. Skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar