19 juli 2010

Mammakläder

Så var de måndag och mina första mammakläder är införskaffade. Kan man ha gravidkläder jämnt? Herregud va skönt de var! Men snyggt?, de kan man ju diskutera. Blev ett par jeans, en stickad tröja till sen sommar och höst sen ett linne mest bara för att de var på rean och så sött. Har insett att de är ett litet utbud på snygga mamma kläder. Varför skulle vi blivande mammor vilja byta klädstil i den mån så vi vill ha randiga kläder och se ut som ett flertal barn gör?
Tog med Ems för att titta på iCandy och höra hennes åsikt. Hon tyckte som jag att den är fantastiskt fin och lätt att köra. De hade Teutonia Cosmo i samma butik så nu kommer de bli mycket lättare att gemföra dom. Men jag är ju kär i iCandy men funktion framför kärlek...eller? Blir att åka dit jag och Mr.B och känna och slå ihop och sätta upp och pilla och dona. Så de blir rätt vagn som i slutändan följer med oss hem. Skönt att vi redan börjat kika för de är verkligen ett litet projekt att välja den rätta vagnen för just oss.
Har inte haft några fler kittlingar i magen och jag bara längtar till den 6:e augusti när vi får titta lite på vårat gryn igen.
Mår inte riktigt 100 och har inte gjort det de senaste dagarna. Vet dock inte om de har något med graviditeten att göra. Hoppas att jag snart mår bättre i alla fall. Jag vill inte vara gnällig och tråkig under min graviditet. Jag väntar på att den har lyster perioden ska komma. När man bara ska stråla. Den verkar hålla sig borta från mig. Kom kom kom lysterheten!

1 kommentar: