14 juli 2010

15 veckor och fosterrörelse?

Tror jag kände grynet röra sig idag. Kittlade till inne i magen på mig ca 3 ggr i rad. Har aldrig känt något liknande. Har googlat på fosterrörelser och de är ju inte helt ovanligt att man känner de så här tidigt. Dock mer ovanligt hos första föderskor. Kan inte riktigt förstå att tiden går så snabbt. Är redan i vecka 15. Varje dag är en upplevelse i sig själv. Magen som växer, kläder som inte passar, smärtor i rygg och höft. Däremot måste jag ju säga att illamåendet nästan är helt borta likaså surhets behovet.
Nu när vi var i Småland och berättade nyheten för Mr.Bs familj så passade vi på att smitta in i babyproffset i Växjö när vi var ute i andra ärenden. De finns så mycket jag vill ha. Hittade ett skötbord jag kan tänka mig till ett vettigt pris då vi behöver ett hoppfäll bart. Var kampanjpris nu fram till 31 juli så frågan är om man redan ska införskaffa de? Eller är de bara dumt att köpa de så tidigt i graviditeten? Huvud anledningen med besöket var dock vagn. Köpa barnvagn är ett heltids jobb känns de som. Hittade dock en vagn som jag blev lite förtjust i. Den slog faktiskt ner iCandy (dock inte i utseende) till en andra plats. En teutonia Cosmo. Började titta på en Fun men Cosmo hade snyggare design och kändes lite stabilare. Däremot oavsett vad för vagn de blir så tror jag att de kommer bli en mjuklift från Akta Graco. Har inte hittat en så lätt och behaglig mjuklift i något annat märke. Om någon har erfarenhet av någon av nämnda vagnar så uppskattar jag synpunkter och åsikter om dem.
Ledig på måndag och tror att de blir en sväng till stan för att införskaffa mammabyxor. Känns väldigt tidigt för de men jag orkar inte ha mina byxor med gummiband i midjan längre. Ruskigt obekvämt.

1 kommentar:

  1. Det är en bra vagn men tänk på att det är svårt att köra med de små hjulen när det är snö och när det är typ grusväg. Vi är mycket i Blekinge så vi köpte en vagn med stora hjul. // Cicci

    SvaraRadera