28 juni 2010

Längtan till onsdag

Så var de ny vecka. Wiiee. De betyder vecka 13 samt att ultraljudet närmar sig med stormsteg. Åh vad vi längtar. Vi kan nog inte riktigt förstå att tiden går så snabbt. Hoppas att nupp-testet går bra så allt är som de ska.
Nu har Tysklands moster och halvmoster fått reda på att de väntas ett litet gryn. Sista gången nyheten måste levereras till min sida av familjen blir torsdags kväll. Sen bär de av till Småland för att leverera nyheten uppe i skogen. (Småland är bara skog).
Träffade Christel i fredags och berättade för henne om de lilla grynet. Hon blev chockad men de får man bli. Vad va inte jag och Mr.B när vi fick nyheten?? Men vi har ju haft veckor att komma över chocken.
Ska bli så skönt när alla äntligen vet så man slipper komma med små vita lögner i vissa frågor. Samt att jag slipper känna mig enbart tjock och faktiskt kan känna mig gravid istället.
Känner mig galet gravid emellanåt. Jag har blivit så klumpig och osmidig. Hur gick de till på så kort tid? Får väl bara säga välkommen till klumpigheten och leva med den i flera månader till.
Solade igår, min mage tyckte inte om de. Så antar att grynet inte heller gillade de att de var därför jag blev straffad med att må dåligt resten av dagen. De blir fuktig handduk med mig framöver när de ska liggas i solen. Vill inte ha ett gryn som vänder sig bort pga att de är ljust och jag vill inte heller ha fula märken på min mage. Förhoppningen är ju att den ska bli sitt gamla vanliga jag när jag ploppat.
Älskade lilla gryn på onsdag får vi äntligen se på dig igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar