7 juli 2010

En del har hänt

Onsdagen har varit. De var magiskt! Allt såg ut som de skulle och grynet växte i den takt hon/han ska. Både jag och Mr.B skrattade när vi såg vårat lilla gryn där uppe på 42tums skärmen, detta av ren lycka. Inga ord i världen kan beskriva känslan av att se hur de lever ett litet liv inne i en som man bara fullkomligt längtar efter. Vi fick se ganska länge och kan ju säga att grynet är en sparkare. Däremot fick jag veta att min livmoder ligger i framvägg vilket innebär att de kommer dröja ytligare tid innan jag kommer känna några sparkar. Så kan nog räkna med lite rörelse i ca vecka 24. Grynet hade kort nackspalt och allt annat såg så bra ut. Hur lycklig får man lov att bli. Vi fick med oss ett antal bilder och små korta filmsekvenser på cd-rom skiva. Bild kommer komma här i bloggen.
Efter ultraljudet tog vi en sväng om in i en barnaffär där jag blev fullkomligt förälskad i en vagn. iCandy appel. Verkar vara ganska ny på svenska marknaden för jag hittar inte så många diskussioner på nätet om vagnen. Krävs nog en del för att någon annan vagn ska kunna klättra om och gå in på en första plats.
Ny ultraljudstid har vi fått. 6 augusti är de dags att se de lilla livet igen. Denna gången är de 18 veckors kontrollen som man tack och lov får gratis. Rekommenderar Emma ultraljudsklink för alla ni som inte vill vänta till vecka 18 och faktiskt vill göra ett nupp test. Var värt varje krona.
Var i Stockholm i helgen och berättade nyheten för syster och Petros. Så nu vet hela min familj om att de ska bli tillökning i familjen.
På fredag bär de av till Småland och berätta för Mr.Bs familj. Nervöst!
har mycket problem med kroppen. Är de foglossning, ischias nerv eller något helt annat? Hur ska man kunna veta hur en foglossning känns när man aldrig haft någon? Emellanåt googlar man sig blodig i fingrarna känns de som. Men gud va Internet är bra för alla frågor och funderingar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar