4 juni 2010

Illamående

Har idag varit på anställnings intervju. Tanken var att jag skulle kunna dra ner på timmarna på långa bryggan men vet inte riktigt om de kommer bli så. Men kan kanske dra in på någon dag i alla fall. Blir i vilket fall lite mer klirr i kassan.

Kanon väder idag så gick ut och lade mig i "trädgården" och läste i min mamma tidning. Kom fram till delen som handlar om förlossningen och olika sätt att hantera smärtan och insåg att jag gärna skjuter upp den läsningen någon vecka till. Gud va de skrämmer mig! Medan jag låg där ute och njöt av solen insåg jag ganska snabbt att jag kommer inte kunna ligga på mage länge till. Redan nu känns magen enorm och de är bara en liten kula.

Surhetssuget sitter kvar lika så illamåendet. Tänk om man hade lidit av morgon illamående, de hade ju kunnat vara ganska skönt istället som jag då som lider av illamående alla tider på dygnet. Men vårat lilla kärleksgryn är värd allt illamående, alla krämpor och trötthet som väller över mig till och från.

Mina växtvärkar avtar mer och mer. Skönt men samtidigt saknat.

Satt igår och tittade lite på babykläder och barnvagnar på nätet. Även lite mammakläder. De finns så söta saker till de små. Jag försöker tygla mig själv att titta för mycket på dessa små söta kläder men de är så svårt. De finns ju trots allt ett litet gryn som växer i min mage.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar