3 juni 2010

9 veckor

Då har vi fått första MVC tiden. Den 15:e juni klockan 13.00. Blev ute i Limhamn och de är den tidigaste tiden vi kan få och då är de bara inskrivnings samtal och blodprover mm. Tråkigt nog kan inte kärleken följa med så de blir jag och grynet men vi har frågat en av blivande mostrar om hon kan följa med och hålla handen när nålarna kommer fram. Tycker inte alls om nålar.

Idag är de 9 veckor in i graviditeten. Tiden rullar på. Nu är risken för missfall väldigt hög (här läses de på vecka för vecka vill inte missa något som kan vara av vikt) så jag önskar att jag hade haft mitt inskrivningsamtal nu! Jag vill så gärna höra hur mitt stressiga och ganska tunga arbete påverkar oss.

Svimmade här om morgonen, inte bra med lågt blodtryck. När jag tog de sist när vi var hos läkaren låg jag på 112/68. Så undertrycket är ju helt normalt men annars inget bra alls. Jag hoppas att de inte blir fler svimnings fall här hemma eller någon annanstans för den delen.

Idag har grynets föräldrar tittat på sängar och säng gavlar och vi har hittat något vi verkligen känner oss super nöjda med. Tyvärr måste de special beställas och special sys så exakta priser kommer i morgon. Vi vet redan att de blir en slant men eftersom de är på sova kan vi ju alltid hoppas på regn på midsommar så får vi alla pengar tillbaka. Hade ju varit toppen.

Har fått sug efter allt som är surt. Äter citron som godis och fullkomligt älskar dricka allt som smakar citron, grape eller något annat suraktigt. Enligt myter så är de en flicka om man blir sugen på surt. Vi får väl se i början på januari vad som väntar inne i magen.

Har redan fått bula på magen så jag inte orkar ha knäppta byxor för de spänner alldeles för mycket. Så nu blir de gummibands metoden.

Klappar och klappar på de lilla livet och på fredag kommer ny BH till de gigantiska brösten som bara dykt upp. Helt galet vilken skillnad en graviditet gör på kroppen.

Grynets fina pappa kom hem med böcker om graviditet här om dagen och jag har köpt på mig en Amelia tidning som handlar om allt från graviditet till födsel. Behövs de nämnas att födseln är de som skrämmer mig mest med hela detta välsignade tillståndet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar