18 juni 2010

Första MVC

Första MVC besöket avklarat. Lämnade blod och urin (samt haft inskrivningssamtalet med alla frågor och dylikt). Inga konstigheter i de man kan se utan att skicka på labanalys. Skönt. Tror dock att järnbrist inte skulle vara helt omöjligt. Barnmorskan jag har fått tror jag att jag kommer trivas hur bra som helst med. Hon verkade väldigt sympatisk och trevlig. Hon tyckte att de var toppen att jag hade så många graviditets symptomer. Haha, förstår vad hon menar men när man har dem så tycker man inte att de är lika toppen. Illamåendet börjar avta i styrka men finns kvar sen har jag fått mycket huvudvärk. I vilket fall så blir inte nästa MVC besök försen i september. En evighet. Har läkarbesök på måndag (obligatoriskt för förstföderskor), vet inte riktigt vad som gör under detta besök men allt är spännande så länge de inte innehåller blod och nålar. Vecka 18 blir de första ultraljudet men vi vill göra nupp-test samt att vi är en aning otåliga och vill redan nu veta att allt står rätt till med vårat lilla gryn. Så vi har bokat tid till Emma ultraljudsmottagningen där vi får betala 1800:- för att göra nupp-test. Dit ska vi den 30 juni och de känns alldeles toppen. Vi längtar!

Nu har vi berättat för blivande morfar om att de ska komma ett litet gryn. De togs fantastiskt bra. Nu är de inte så många kvar på min sida av släkten men desto fler på finaste Mr.Bs släkt. Kommer kännas bra när vi inte längre måste tänka på vad vi säger och gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar