13 juni 2010

Barnvagnar och illamående

Jag vet inte hur mycket mer illamående jag klarar av. De blir bara värre och värre och huvudvärk har också blivit en del av vardagen. Inte alls något som uppskattas. Att gå till jobbet tar lika mycket kraft som att faktiskt jobba. Så själva jobbet känns som att släppa omkring på stenar på mina axlar. Magen fortsätter att bli en aning större men ser fortfarande inget vidare gravid ut. De är jobbigt. Jätte jobbigt, just nu ser jag mest små tjock ut och inga kläder passar.

Blivande moster ska följa med mig till MVC och de känns jätte skönt för jag vill verkligen inte åka dit själv. Jag är super nervös inför allt som har med grynet att göra. Vill inte att något ska bli fel.

Igår höll jag på att svimma när jag stod i duschen på morgonen, men lyckades sätta mig ner innan jag föll ihop. Lyckades andas i lugnt tempo tills de slutade svartna för min ögon. Men de är lika läskigt ändå.

I morgon blir de ev. att åka till Halmstad och titta på barnvagnar där de har en stor barnvagns butik. Nu väntar jag mest på att 2011 års modeller ska komma ut. Är så nyfiken på nya mönster och färger.

Jag längtar efter att se hur magen ser gravid ut, kunna känna att de är ett litet gryn där inne så jag slipper oroa mig för jämnan. Vem trodde att en graviditet satte så många spöken i huvudet på en??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar