1 juni 2010

Snart 9 veckor

Imorgon fyller grynet 9 veckor. Tiden går men inte så snabbt som blivande mamman önskar. Igår var jag och Mr.B och tittade lite på barnvagnar och andra babysaker. Hittade gudomligt söta kläder. De kliar i fingrarna. Vill inget hellre än att handla saker till vårat lilla gryn. Hittade en underbar vagn som jag fullkomligt blev förälskad i. Men det är en typisk flickvagn och vi vill ju inte veta vad för kön den lilla har. Så nu har vi ett dilemma. Men vi kommer kika vidare.

Tittade även på möbler till vår lilla lägenhet och vi kommer riktigt bra överens om vad vi vill ha. Vi kommer bli en söt liten familj.

Vi har förmodligen hittat en MVC vi känner fungerar för oss. Ute i Limhamn. Ska ringa i morgon för att boka tid. Hoppas att de ska kännas bra där. Vill inget hellre än påbörja våra MVC besök. Längtar efter att få veta att allt är ok med oss och att allt ser ut som de ska. Sen få ställa alla frågor man går omkring med. Jag oroar mig just nu alldeles för mycket och de måste bli ändring på de. Vill inte att de ska bli ett litet gryn som oroar sig så mycket som sin mamma.

Allt känns fortfarande helt overkligt. Min mage växer och blivande mormor fick en bild på den lilla magen som redan hunnit bli som en liten morsdag present.

Jag ska börja söka lite säsongs jobb då jag stressar för mycket på mitt jobb för vårat bästa. Mina chefer har redan börjat dra in på mina timmar för att de oroar sig för våran hälsa så jag behöver verkligen hitta något som inte är lika påfrestande för min kropp. Problemet är vem vill anställa någon gravid även om de bara är för 3 månader?

Jag vill bara göra allt rätt för mig, grynet och Mr.B.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar