27 feb. 2012

Mys dotter



Champagne vill börja med att tacka farmor för de super fina kläderna. Koftan har vi hunnit använda men kjolen blir lite närmare våren.
Igår fick Champagne mysa lite med moster Emma. Det var längesedan. Hon var lite blyg i början men det släppte snabbt. Sen träffade hon Steffi som hon absolut skulle hålla i handen hela tiden medan hon satt i vagnen. Sötnöt. Igår sken solen och då passade jag på att låta Champagne promenera utomhus (läs springa), det gick snabbt, jag fick absolut inte hålla i handen fast det skulle behövas. Hon skulle upp för trappor, ner för trappor, springa nerför vilket resulterade i platt fall och detta var super kul ändå så hon blev närmare hysterisk när jag tyckte att det roliga var slut, men det glömdes bort lika snabbt igen. Igår införskaffades även en lös polokrage till Champagne som hon kan ha när hon ska vara ute på dagis och även med oss.


Champagne är ett galet charmigt barn. Tröttnar aldrig på att titta på henne. Hon lyckas alltid få mig att le. Igår hade vi super mys då hon satt i min famn i ca 1 timme och bara möss. Hon har så söta saker för sig. Bland annat så drar hon ner täcke från våran säng och släpar ut i vardagsrummet upp i soffan för att lägga sig och vila. Den dagen hon har en vanlig säng vet jag en som utan tvekan kommer lägga sig när hon är trött.


Nu har liten också glömt bort att hon tidigare fått medicin så nu äter hon med god aptit igen, både gröt och burkmat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar