9 jan. 2012

Magen

Så sitter man hemma med en Champagne som är på ganska dåligt humör som inte klarar någon motgång överhuvudtaget. Det är hysteriska utbrott när hon inte får tugga sönder fjärrkontrollen, det är skrik när hon trillar när hon staplar runt, det är gnäll de resterande 90% av tiden och de få resterande % av tiden är hon mysig, pussig och glad.
Hon har börjat tycka bättre om sin hostmedicin och jag måste säga att hostan blivit så mycket bättre även om hon fortfarande är rosslig. Men aptiten är bättre och hon sover bättre om det inte bajsas på natten för då är det många vakna stunder. Det är skönt att förkylningen börjar lägga sig men tyvärr så är magen i samma tillstånd som tidigare.
Vi har nu gått över till fullkorns fri och gluten fri välling och gröt. Har läst att det ska märkas resultat ganska snabbt när man bytt kost om det är något av det som skulle vara problemet. Får ge det någon dagar till och se vad som händer. Blir jobbigt om vi måste börja utesluta laktos. Vill gärna komma till en dietist samt få göra ett prick test. Hade varit så mycket lättare då.
Igår när jag jobbade så kom det in en kvinna jag kände igen. När jag hörde hennes namn visste jag direkt vem det var. Det var en av de sjuksköterskor som jobbade på avd 65 och oftast i sal 11. Hon var en av de som mattade Champagne när vi inte var där, en av dem som tröstade när vi inte var där en av dem som nästan träffade henne mer än vad vi gjorde den första tiden. En av de jag verkligen tyckte om, en av dem som för mig var en av änglarna som tog hand om vår lilla bebis. Vi växlade några ord när hon skulle betala. Hon jobbar fortfarande kvar på BuS och kom ihåg lilla Champagne.
Igår träffade Champagne sin morfar & Lotta. Hon fick super fin jacka i present från Budapest och ett litet pussel. Men de får vi vänta med tills hon blir lite större.
Det var ven debut resan i sin nya bilbarnstol och den verkade falla henne i smak.
Nu ska Champagne mysa med sin pappa och äta lite välling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar