17 dec. 2011

Blodig avföring


Igår natt sov Champagne väldigt dåligt. Dessutom bajsade hon 3 gånger och hon som aldrig bajsar när hon sover. Gårdagen fortsatte med en massa bajs och som vanligt blev jag orolig och började studera bajset mer ingående och upptäcker slem och blod i avföringen. Försökte få tag på barnkirugin Lund för att höra mig för om det kan ha med operationen att göra (även om det är 1 år sen, men de har ju också sagt att man aldrig kan veta när det är läkt), men de hade stängt för dagen så jag blev kopplad till sjukvårds upplysningen. Det var det sämsta jag varit med om. Jag förklarade vad det gällde hur hennes avföring såg ut och då säger tanten jag pratar med att det kan inte vara blod så som jag förklarar det, det kanske är osmält mat? Snälla, jag har sett det förut och jag vet verkligen hur osmält mat ser ut i blöjan. Utan att fått någon hjälp avslutades samtalet. När Mr.B kom hem och också hade sett en blöja med avföring tog vi beslutet att åka in till barnakuten i Lund. Jag såg det värsta framför mig, ännu en jul på sjukhuset men efter ca 30 min var vi på väg hem igen. Läkaren undersökte Champagne (och läkaren förstod precis vad för typ av blod jag menade när jag förklarade för honom), han lyssnade på magen som var väldigt bubblig så hon har en infektion i tarmen och så lite blod det kommer nu i var blöja behöver vi inte oroa oss för blodbrist, men vi ska ha koll på avföringen så att det inte blir mer blod eller mörkare blod eftersom det som kommer nu är färskt blod. I övrigt så är Champagne lite tröttare och lite mer gnällig men i full gång när hon inte vilar, då pysslar hon med allt från att sitta i kastruller till att slänga allt hon hittar bakom soffan.

Det är synd om lillhjärtat. Baken är så röd så röd och man ser hur ont det gör på henne när man ska torka rent. Så igår när det var som värst fick hon bada lite i köks vasken. Tyckte hon var super kul och mysigt.

Idag har det varit lite mindre bajsande än igår och jag tycker väl att konsistensen blivit lite fastare så hoppas att det verkligen går på rätt väg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar