4 okt. 2011

Mammas lilla hjälpreda

Vi har varit i Stockholm och Champagne har njutit av all uppmärksamhet från moster & Peter samt mormor & Göran. Hon har haft det super kul och det har tagit på hennes små krafter. Det tråkiga med att vara i Stockholm var att behöva säga hejdå samt bilresan till och från. Åka bil är inte något av hennes större nöjen. Hon har mest dels varit en snäll bebis när hon blivit passad men igår kväll var det gnälligt så Peter tyckte inte att det var helt roligt när moster kom hem från stepen var hon en liten solstråle. Jag vet hur det är, hon tröttnar snabbt och tycker det är super kul när någon ny kommer sen tar det ett tag sen är hon gnällig igen. Hon fick en bok av moster & Peter, den är extra rolig att tugga på och ormen och hästen är mest fascinerande. Usch för ormen! Nu står hon och hänger över bordet lekandes med sin socka med håret på sniskan. Bra söt är hon även om det är gnälligt nu med. I torsdags hade vi mys dag med Tess. Vi var och gungade. Så här glad är man då och givetvis måste man även smaka på gungan. Champagne har även tagit på sig rollen som mammas lilla hjälpreda här hemma. Om det ska bäddas står hon och håller i täcket eller överkastet så jag inte kan göra det jag ska, ska jag lägga ner kläder i lådorna så drar hon ut dem och ska jag vika tvätt så drar hon ner allt jag vigt så fint på golvet sen är hon även snäll nog att hjälpa till att tömma diskmaskinen. Ja en riktig liten hjälpreda är vad hon är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar