4 dec. 2010

Många funderingar

Idag har jag satt mig ner med papper och penna och skrivit ner alla frågor jag har till läkaren denna gången. De blev många många frågor. Får väl se om alla kommer ställas och om svar kommer ges. Jag har så mycket jag undrar över. Jag googlar och läser på om olika sjukdomar var dag. Jag har fått frågan om jag blir lugn eller stressad av att googla och läsa. Jag har inte direkt reflekterat över detta försen frågan ställdes. Jag blir mest lugn men emellanåt smyger sig stressen på och rädslan. Rädd hur jag ska klara av att handskas med de som komma ska. De som idag bara är ett blankt papper med stora svarta frågetecken. Jag som redan är alldeles för skör i många sammanhang kommer jag bli starkare eller kommer jag bryta ihop alldeles för ofta? Jag är rädd för hur jag kommer ta beskedet jag kommer få, rädd att Mr.B inte kommer orka med mig i längden om jag inte är stark nog. Rädd för mycket. Men jag kommer vara så förbered man kan vara den dagen de lilla grynet tittar ut. Tror inte jag har lyckats missa att läsa om någon tarm och mag sjukdom. Tro mig de finns många och jag kommer aldrig kunna vara förbered på hur de kommer vara att leva med någon av alla sjukdomar men jag kommer veta vad de innebär i praktiken. Och de ger mig ett lugn. Känns lite som om att ha ett försprång, ett litet övertag.
De är mycket inplanerat denna vecka. Fosterhjärta undersökning, profylax kurs, vanligt MVC besök och se sist men långt ifrån minst återbesök hos läkaren för att se hur tarmen ser ut dagsläget och om grynet fortfarande följer sin kurva. Vilket vi verkligen hoppas.
Idag har de varit fest inne i magen. Har antingen varit ett lyckligt litet gryn idag som tycker om att mamma har tagit de lugnt eller så har de varit en liten tjurskalle som lekt rövare för att visa sin missbelåtelse.
Barnvagnen har kommit men givetvis var vi inte hemma när de skulle leverera den (om de nu försökte för den tidpunkten de står att de sökte oss var ju båda 2 hemma). Så nu är de bara att sätta sig i bilen och åka och hämta den för att äntligen få se hur den ser ut live. Spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar