14 dec. 2010

De kom bajs!

Igår var vi i vanlig ordning på sjukhuset. Sal 11 är nästan mer hemma än hemma just nu. Där sitter vi med lilla Champagne. Hon har för närvarande 2 rumskamrater. Petros som föddes med tarmarna utan för kroppen och Alexander med analatresi. 3 familjer som spenderar dagarna med att titta, prata, sjunga och mysa med våra små. Men ingen är lika söt som vår lilla dotter. Hon är så ljuvlig.
Hon har nu fått en dagbok som hänger vid hennes kuvös (hon ligger i en kuvös utan överdel, så de finns en värmemadrass så hon får den värme hon behöver). Dagboken skriver personal och familj i. Så när hon är frisk och äldre kan hon få höra och sen läsa om sin första tid i livet.
Igår när vi satt där kom en läkare för en liten snabb rond. Han öppna blöjan på lilla Champagne och där var bajs! Tänk vad glad man kan bli för bajs (så glad att ögonblicket förevigades med en bild). Kirurgen sa att de var något vi kunde vänta oss om ca 2 veckor men våran tjej är en riktig liten fighter och vill bara bli frisk så hon får åka hem till mamma och pappa. Eftersom de kom bajs så ska hon idag få börja med riktig mat. Hoppas att mina bröst snart kommer igång som de ska. Har mjölkstocking men jag kämpar på med att få de att lossna. Skam den som ger sig. Kan Champagne få sin tarm att fungera så snabbt så ska nog mamma få igång brösten.
Allt går framåt snabbt och vi är så glada. De enda som inte är bra för mig idag är att jag inte får träffa min dotter. Hade feber inatt så nu måste jag vara hemma idag. Jag som inte vill något hellre än att titta på henne.
Fick svar på sista delen av fostervattenprovet idag och de visade inte heller något. Vilken lättnad. Sen vet jag att de gör ett kromosomavvikelse test på Champagne ändå eftersom de är rutin när de föds med någon missbildning.
Idag ska moster Emma få träffa vårt lilla mirakel. Tror de är någon som kommer bli förälskad direkt. Hur skulle man inte kunna de? Sötast i världen är hon ju.
När Mr.B kommer hem så vet jag nog lite mer om hur hennes status ser ut. Eftersom han kan prata med sjuksköterska och ev läkare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar