25 aug. 2010

Sparkar

I lördags (21/8) kunde man för första gången känna riktiga sparkar av grynet. Mr.B och jag låg och njöt av att känna den lilla röra sig där inne. Nu känner jag den lilla nästan dagligen men mest natt tid när jag kommer till ro och inte rör mig så mycket. Tycker inte att min mage ser ut och vuxit så mycket men får fler och fler kommentarer om att de inte längre går att ta miste på mitt tillstånd.
Jag hade behövt ringa kvinnokliniken för att kolla upp om de är foglossning som spökar. För gudarna ska veta att de gör så ont när jag går och rör mig. Skulle helst bara vilja ligga som ett streck i sängen så jag slipper de onda.
Varit nere på Malmö festivalen och vi kunde ju helt enkelt inte låta bli att köpa dessa söta små fårskinns tofflorna till grynet. Första "plagget" (om man nu kan kalla det för de) införskaffat.
Har skaffat en mammabarn försäkring på trygg hansa och gått med i pampers och libro klubben. Gratis saker vill man ju ha när den lille tittar ut speciellt blöjor då jag tror att släkt och vänner väljer att köpa söta babykläder istället för just blöjor.



Gudomliga inte sant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar