16 aug. 2010

Känna rörelser

Grynet och jag med lilla familjen har haft ca 10 dagars semester och vi är helt slut efter den. Har haft en del smärta i både mage och höft men man biter ihop.
Blivande mormor har sett UL bilder och fortsätter vara nyfiken på om de blir en liten pojke eller flicka. Hon tror flicka men blivande föräldrar är inte lika säkra på de.
Vi har köpt en babysiter som jag hittade på kampanjpris. Snygg blå grå från esprit. Den är lite pojkaktig men annars var de en knall rosa och de vet jag inte om jag vill sätta min lille pojke i om de nu är de det blir. Sakta men säkert blir de en liten sak som behövs till vårt gryn. Barnvagns sökandet fortsätter för fullt. Teutonian är inte längre mitt första val. Var i Halmstad och tittade på barnvagnar där de hade en Crescent Diva. 2000:- billigare än Teutonian och enligt mig snyggare. Båda vagnarna har sina för och nackdelar men de är ju bara för oss att överväga vad som är viktigast för oss när de gäller vagnarna. Såg en otroligt snygg Britax i Stockholm och har läst lite i deras katalog och på nätet. Är väldigt sugen på en B-smart men måste få känna och klämma på den. Ringde huvudkontoret för att veta vart närmsta återförsäljaren ligger. Har nämligen inte sett några Britax vagnar i mitt sökande och jag har inte sett någon gå med en i Malmö heller. Tycker att priset är bra och hoppfällningen ser bra ut på intro videon vi tittat på. Finns inte många omdömen av användare på svenska sidor men hittade några engelska. Har inte sett några missnöjda mer än att visa tycker att sittdelen är lite liten. Men vi kommer ganska snabbt byta till en Sulky. Så de är inget vi hakar upp oss på.
Natten mellan 12 och 13 prick 00:00 kände Mr.B grynet röra sig. Ingen spark men han kunde känna hur de rörde sig där inne. Grynet buffar en hel del på nätterna. Mysigt är de men tycker gott att dag tid också går bra att buffa omkring på.
Den 18 november är nästa ultraljud och fram tills dess är de fokus på flytt och dylikt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar