19 jan. 2012

BVC besök

Idag begav vi oss på öppen mottagning på BVC för mätning och vägning. Tyvärr stämde mina misstankar att Champagne på 5 veckor gått ner i vikt istället för upp. När hon var 12 månader vägde hon 9320g och idag 13 månader 1 vecka gammal vägde hon 9115g. Hon hade blivit en halv centimeter längre så nu är hon hela 74cm lång. Upptäckte också igår att 2 nya tänder är på väg. Inte undra på att det kan vara gnälligt värre här hemma. Magbeskymer och kli i munnen. I natt har det varit jobbigt. Super jobbigt. Hon bajsade redan vid 4 tiden och då var det upp och byta blöja men sen kom hon inte till ro. Mr.B gav henne en välling laddning eftersom han ändå snart skulle upp. Efter vällingen trodde jag att hon skulle slockna som en stock men inte. Det var gnäll men tror det berodde på trötthet. Efter många om och men somnade hon om men gud va trött hon var när vi gick till BVC. Efter BVC var det rakt i säng och då sov hon i ca 2 timmar. Men det blir nog minst 1 eftermiddags sovstund idag.
I alla fall på BVC var man inte så orolig över att hon hade tappat i vikt men jag är det eftersom jag vet att magen inte är ett dugg bättre och risken finns att hon går ner mer. Hon som är så smal redan. Vår sjuksköterska gav mig rådet att pröva ge henne mer laktobaciller. Hon sa det att det stoppar inte diarré men det kan göra att det kommer mer sällan. Vilket hade varit guldvärt. Ska verkligen bli skönt att få komma till läkare och jag hoppas att de ser hennes vikt nedgång och slemmiga bajs som oroande.
Just nu kan jag inte påstå att laktosfritt gör någon skillnad mer än att jag upplever att det blivit värre. Men får ge det ett tag till och se hur det utvecklas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar