22 aug. 2011

Busig


Lilla söta ungen ligger och sover för andra gången sedan hon vaknade kl 7.30. Hon har inte sovit riktigt OK i natt det märks verkligen nu. Men jag klagar inte. Jag hinner med mer när hon sover. Igår var hon på sin första Malmö festival. Hon tyckte att det var riktigt tråkigt och blev så lycklig när hon äntligen var hemma igen. Bushumör värre var det då. Jag skulle försöka klä av henne lite av kläderna hon hade på sig, så fort jag skulle ta henne kröp hon ifrån mig, satte sig och tittade på mig och jag gjorde nytt försök att ta henne, samma sak igen. Hon har helt enkelt kommit på att man kan bli jagad och att det är super kul. Hon tjöt av skratt här hemma när hon kröp för glatta livet för att komma ifrån mig. Varje gång jag sa "nu kommer jag och tar dig" kröp hon snabbt så snabbt och skratta. Det var t.o.m kul för mig och Mr.B att leka denna leken. Dels för att Champagne tyckte att det var så kul och dels för att hon aldrig tidigare visat intresse för någon buslek.

Hennes tredagarsfeber har försvunnit helt men det var gnälligt här hemma tills hon kände sig helt kry igen. Nu är hon sitt vanliga glada jag. Tyvärr är matningen av 8månaders mat fortfarande en liten kamp. Det går bättre men det hamstrars bitar i kinderna eller spottas ut. Men det är bara för henne att vänja sig.

I söndags avr vi hos morfar och Lotta där Champagne blev ordentligt bortkämd med kärlek. Snart är det dags för 2 nätters övernattning hos dom och det ser hon fram emot, speciellt att få bada i badkar.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar