30 nov. 2010

Snabbanalys svaret

Snabbanalysen är klar och vi har fått svaret. Vi kan inget annat än att jubla. De hittade inga avvikelser. Underbart. Sen har vi ju den fullständiga analysen kvar som vi väntar svar på och de dröjer ca 2 veckor till. Läkaren sa dock att vi inte behövde oroa oss så mycket för de resultatet då de sällan visar något då de är väldigt ovanliga avvikelser. Men de är klart att jag oroar mig ändå. De ligger tyvärr i min natur att vara orolig. Läkaren frågade även hur jag hade mått efter provet och berättade om att han hade skickat en remiss för fosterhjärta undersökning och undrade om vi hade fått någon tid till de. De har vi ju inte. Han sa att han inte hade sett något avvikande under UL på hjärtat utan att vi blev remitterade till de enbart för att vara 100% säker på att de inte finns något annat avvikande hos lilla grynet.
Jag hade kurator tid idag. Var där i ca 40 minuter sen hade vi inget mer att säga. Jag hade inte så mycket som tyngde mitt hjärta denna gången då vi fick så goda nyheter igår. Jag valde att inte boka ny tid utan istället höra av mig om jag känner att de blir väldigt jobbigt och behöver prata med någon. Tror som jag sa till kuratorn att de kanske kommer finnas ett större behov efter grynets födsel då vi har en diagnos och vet lite mer hur våran vardag med grynet kommer att se ut. Men de återstår att se. Jag har ju en toppen man som jag kan ventiler med.
Barnvagnen är på väg. Den är skickad från Tyskland idag med DHL. Nu kan jag följa den på Internet och förhoppningsvis är den snart här. Wiiiee. Jag hoppas att den är lika fin som på bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar